8f88634686101c71655d8625af153b60a611978a

"Samen halen wij het beste uit onszelf."

Colette Nijssen

Mijn naam is Colette Nijssen, ben 50 jaar en woon samen met mijn partner Rogé en mijn twee kinderen Danique en Ruben. Werkzaam bij Adelante in Venlo. In mijn vrije tijd ben ik graag bij mijn vriendinnen, bezoek ik graag concerten en musea en geniet ik van het samen zijn met mijn gezin. Het stokje heb ik ontvangen van Timme van de Vijgen-Leemput, zij is werkzaam in Cluster Taal en is een van mijn collegae in de Ondernemingsraad waarin ik de Commissie Leefbaarheid vertegenwoordig.

In 1987 ben ik in het St. Laurentius ziekenhuis begonnen als leerling verpleegkundige. Dit vond ik een mooie roeping; écht iets kunnen betekenen voor mensen. Na 3 jaar (met nog 10 maanden te gaan in de opleiding) heb ik de overstap gemaakt als doktersassistente bij een Arbodienst aan de slag te gaan. De nachtdiensten en het niet kunnen slapen gaven de doorslag hierin. Mijn taken waren het uitvoeren van medische testen zoals: longfunctie, ECG, visus, audiometrie, bloedprikken, vaccinaties enz. De opleiding tot medisch assistente en audiometriste vormden een goede basis hiervoor.

Na 9 jaar wilde ik me graag verder ontwikkelen bij de Arbodienst in de secretariële richting en volgde een opleiding tot secretaresse. Daarna heb ik als coördinerend secretaresse gewerkt. Dat was in een roerige tijd waarbij veel Arbodiensten gingen fuseren en er verschuivingen in het management plaats vonden. Na 11,5 jaar solliciteerde ik in het jaar 2000 naar de functie van secretaresse te VieCuri Venlo, waarbij ik de toenmalige manager Ton van Gestel, secretarieel ondersteunde. Daarbij verrichtte ik taken waaronder het notuleren van het kinderteam en team volwassenen, teamplanning, verlofregistratie en bijkomende werkzaamheden.

De behoefte mij te blijven ontwikkelen was groot. Dit resulteerde in een HBO opleiding tot projectassistente en verschillende opleidingen bij leveranciers (VIR en ChipSoft) als aanvulling op de taak die ik uitvoerde als applicatiebeheerder voor onze afdeling. Later kwam daar een controlerende taak in de DBC registratie bij.

Tijdens de overname door Adelante in 2017 ben ik gevraagd de rol als coördinator van het Secretariaat en Servicedesk op me te nemen. Leidinggeven aan 12 medewerkers was een nieuwe uitdaging voor mij; met name doordat medewerkers nog erg moesten wennen aan nieuwe systemen, processen en cultuur. Mijn HBO opleiding middle management gaf me de tools om de medewerkers te steunen en te begeleiden in deze lastige periode, waardoor ze langzaam het vertrouwen in zichzelf terug kregen en eigenaren werden van processen. Inmiddels staat er een team dat volop in ontwikkeling is. Ze zijn experts op hun vakgebied en volgen regelmatig scholing zodat we samen kunnen zorgdragen voor een goede kwalitatieve ondersteuning van onze artsen en patiënten.

Van de ondersteunende dienst te Hoensbroek hebben wij onvoorwaardelijke steun mogen ontvangen zelfs op momenten dat zij zelf met een capaciteitsprobleem kampten, ook dat is Adelante, chapeau!

Ik ben heel trots om medewerker van Adelante te zijn en enorm trots op mijn team! Samen halen wij het beste uit onszelf.

Afsluitend geef ik het stokje door aan Anita Slot, kinderlogopediste, Adelante Venlo.